جدیرترین اخبار :
  • انتصاب در سازمان منطقه آزاد چابهار
  • حضور منطقه آزاد چابهار در اکسپو ۲۰۲۴
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • جهش تولید در مناطق آزاد نیازمند رفع موانع حقوقی و اجرایی است
  • یکی از فرصت ها برای تحقق شعار سال، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هستند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد چابهار؛

نوروز ۱۴۰۱ بزرگ‌ترین جشنواره موسیقی کشور در چابهار برگزار می‌شود

اقتصادی | تاریخ خبر : 0/12/28 | تعداد بازید :1441
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه نوروز ۱۴۰۱ بزرگ‌ترین جشنواره موسیقی کشور در چابهار برگزار می‌شود گفت: برگزاری ۹ شب کنسرت سنتی و پاپ با حضور خواننده‌های مطرح کشور ازجمله برنامه‌های هنری در ایام نوروز ۱۴۰۱ در منطقه آزاد چابهار است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار نصیراحمد ملازهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن قدردانی از همه دستگاه‌های متولی برای همراهی با مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای به نمایش گذاشتن گردشگری هنر در منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا در سال‌های اخیر، تمرکز ما  روی کمک گرفتن از موسسات فرهنگی هنری بود که خوشبختانه آنگونه که باید پای کار آمدند تا نوروزی متفاوت و در شان مردم منطقه و میهمانان نوروزی را در پیش داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه همزمان با تحویل سال برنامه‌هایی در جوار مزار شهدای گمنام مسجد پیامبر اعظم (ص) منطقه آزاد چابهار خواهیم داشت گفت: همچنین مسوولان منطقه در محل ورودی شهر از میهمانان نوروزی استقبال کرده و هدایا و بسته‌های فرهنگی به همراه لیست برنامه‌های فرهنگی و گردشگری را به میهمانان ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه موسسه آوای فراز سیستان و بلوچستان چندی پیش به مدت سه شب در چابهار کنسرت پاپ بلوچی برگزار کرد، افزود: به مناسبت نیمه شعبان هم برگزاری شب شعر به همراه نورافشانی در دستور کار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: در ایام نوروز با کمک موسسه "ونداد ایده‌پرداز" تعداد پانزده غرفه از آثار هنرهای تجسمی، صنایع دستی، سوغات و هدایا، نوشیدنی و غذاهای بومی محلی همراه با بزرگ‌ترین جشنواره موسیقی کشور را خواهیم داشت.

به گفته وی؛ یازده فروردین در اختتامیه جشنواره موسیقی در خدمت هنرمندان استان با اجرای کنسرت گروه موسیقی بلوچی که ترکیبی از هنرمندان سراسر سیستان و بلوچستان هستند برگزار می‌شود که همزمان از هنرمندان پیشکسوت چابهار که موفق به کسب درجه یک هنری(معادل دکتری) شده اند نیز خواهیم داشت.

ملازهی تصریح کرد: به موازات برنامه‌هایی که برگزار می‌شود، در سطح شهر بندری چابهار هم چهارمین جشنواره استعداد یابی موسیقی زیمُل را داریم  که مجری برگزاری آن موسسه فرهنگی و هنری زیمل بلوچستان و انجمن موسیقی چابهار می باشند، از دوم فروردین تا ۱۱ فروردین همراه با نمایشگاه صنایع دستی، سوغات، هدایا و مواردی از این قبیل در محدوده دریابزرگ چابهار برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: نمایشگاه‌ها و برنامه‌های هنری با هدف راه‌اندازی توریست هنری (گردشگری هنری) نیز برگزار می‌شود که در همین راستا کارگاه و نمایشگاه تجسمی استاد یادگار زاده را داریم تا مردم بتوانند هم کارگاه، هم آثار و هم خود استاد را ببینند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد چابهار اضافه کرد: در محل مجتمع فرهنگی گلشهر کارگاه معرق استاد عبدالله بهار را داریم و در این قسمت هم مردم می‌توانند از محل کارگاه و آثار استاد بازدید کنند.

وی تصریح کرد: در بعضی مناطق هم برنامه موسیقی محلی و خاص این مناطق را خواهیم داشت، به طور مثال موسیقی "پیرپتر" که یک نوع موسیقی عرفانی است در محل زندگی خود گروه موسیقی در یک روز و ساعت مشخص برای علاقه‌مندان و مسافران برگزار می‌شود و یا استاد محمد اسحاق بلوچ نسب به عنوان یکی از برجسته‌ترین اساتید موسیقی حماسی منطقه، وجود ایشان و محل زندگشان می تواند برای همه مسافران و گردشگران پدیده هنری جذابی باشد. که پیشنهاد می‌شود علاقه‌مندان به هنر موسیقی حتما این برنامه ها را به فهرست بازدیدهای خود اضافه کنند.

ملازهی در خصوص تهیه بلیط کنسرت‌ها هم اظهار داشت: مردم می‌توانند بلیط کنسرت‌ها را از طریق سایت‌ تهیه کنند.

تدابیر لازم برای برپایی بزرگترین جشنواره موسیقی کشور در چابهار اتخاذ شده است

جواد فراجی مدیرعامل موسسه فرهنگی و هنری ونداد ایده پرداز و تهیه کننده و مجری برگزاری جشنواره موسیقی نیز اظهار داشت: بلیط‌های این کنسرت ۹ روزه از ۱۰۰ هزارتومان تا ۲۸۰ هزار تومان است درحالی که در بسیاری از مناطق کشور، قیمت بلیط برای همین کنسرت‌ها چندین برابر است اما برای معرفی چابهار و ظرفیت‌های آن سعی کردیم پایین‌ترین قیمت را لحاظ کنیم تا مردم این دیار و گردشگران بتوانند شب‌های خوشی را در آغاز سال جدید تجربه کنند.

وی اضافه کرد: گنجایش هر کنسرت نیز یکهزار و ۲۰۰ نفر است و تمامی صندلی‌ها تاشو سینمایی و باکیفیت درنظر گرفته شده است و همچنین اورژانس، آتش‌نشانی و بیمه فضای برگزاری کنسرت و تمامی موارد ایمنی برای برگزاری هرچه‌باشکوه‌تر مراسم پیش‌بینی شده است.

فراجی بیان داشت: مردم، خدماتی که در کنسرت‌های مشهد، کیش یا تهران می‌بینند را در جشنواره موسیقی منطقه آزاد چابهار تجربه خواهند کرد.

وی افزود: همه سیستم‌ها با تولیدات باکیفیت ایرانی ارئه می‌شود و همه خوانندگان با سیستم ایرانی برنامه خود را اجرا می‌کنند. همچنین در روز۱۲ فروردین و روز جمهوری اسلامی ایران است، برنامه آتش‌بازی در فضای جانبی مجموعه کلاسیک منطقه آزاد برگزار و جشنواره با اجرای سرود جمهوری اسلامی در کرانه دریای مَکُران به پایان می‌رسد.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل